fbpx
Background Image
aboutCannabis / Έρευνες  / Η χρήση οθονών αφής αποδεικνύεται πιο επικίνδυνη κατά την οδήγηση, από ότι αλκοόλ ή κάνναβη

Η χρήση οθονών αφής αποδεικνύεται πιο επικίνδυνη κατά την οδήγηση, από ότι αλκοόλ ή κάνναβη

touchscreen car

Τα ενσωματωμένα συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας, όπως τα Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και γενικότερα η χρήση οθονών αφής, αποδεικνύονται πιο επικίνδυνες ως προς τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού, από ότι το αλκοόλ ή η χρήση κάνναβης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Ο φιλανθρωπικός οργανισμός οδικής ασφάλειας IAM RoadSmart, προειδοποιεί ότι οι οδηγοί απομακρύνουν το βλέμμα τους από το δρόμο κατά μέσο όρο για 16 δευτερόλεπτα, κάθε φορά που θέλουν να κάνουν χρήση των οθονών αφής, όσο δηλαδή χρειάζεται για να διανύσουν μισό χιλιόμετρο με μέση ταχύτητα κίνησης σε αυτοκινητόδρομο.

Επίσης αναφέρει ότι η χρήση συστημάτων πλοήγησης, όπως το Android Auto και το Apple CarPlay, μπορούν να κάνουν τους χρόνους αντίδρασης των οδηγών πέντε φορές μεγαλύτερους από ότι αν είχαν καταναλώσει αλκοόλ ή αν έκαναν χρήση κάνναβης.

Τα τελευταία infotainment συστήματα των αυτοκινήτων μειώνουν την οδική ασφάλεια περισσότερο από την κάνναβη ή το αλκοόλ.

graph

Οτιδήποτε αποσπά τα μάτια ή το μυαλό του οδηγού από το δρόμο είναι οδυνηρό για την οδική ασφάλεια.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας του IAM RoadSmart, δήλωσε: “Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού εκτιμάται ότι αποτελεί βασικό παράγοντα για το ένα τρίτο περίπου όλων των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη κάθε χρόνο”.

Μεθοδολογία έρευνας

“Ενώ οι προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν καλύτερα από ότι τα παραδοσιακά κουμπιά και χειριστήρια, τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ανάπτυξη και χρήση των πιο πρόσφατων συστημάτων ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο, ως προς την ασφάλεια των επιβαινόντων”.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών για λογαριασμό του IAM RoadSmart, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και του Οργανισμού Rees Jeffreys Road Fund, οι οδηγοί ολοκλήρωσαν μια σειρά τριών περασμάτων στην ίδια προσομοιωμένη διαδρομή δοκιμών, για να αξιολογηθούν τα επίπεδα επίδρασης των Android Auto και Apple CarPlay.

Κατά το πρώτο πέρασμα, οι οδηγοί δεν είχαν αλληλεπίδραση με τα εν λόγω συστήματα. Έπειτα, οι οδηγοί είχαν αλληλεπίδραση με τα συστήματα, χρησιμοποιώντας μόνο φωνητικές εντολές. Τέλος στην τρίτη δοκιμή, είχαν αλληλεπίδραση, με χρήση της οθόνης αφής. Στο δεύτερο και τρίτο πέρασμα, η προσήλωση των οδηγών διαταράχτηκε σημαντικά σε σχέση με το πρώτο. Το τρίτο πέρασμα φυσικά αποδείχτηκε το χειρότερο από τα δύο.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι χρόνοι αντίδρασης κατά τη χρήση φωνητικού ελέγχου ήταν κατά 30-36 % μεγαλύτερος. Ενώ με χρήση της οθόνης αφής, ήταν κατά 53-57 % μεγαλύτερος από την τυπική αντίδραση ενός οδηγού.

Στη συνέχεια ο κ. Greig πρόσθεσε: “Ενώ θα θέλαμε να δούμε μια εξέλιξη αυτών των συστημάτων στο μέλλον, προτρέπουμε τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που διαθέτουν αυτά τα συστήματα να τα χρησιμοποιούν με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η ρύθμισης τους πριν ξεκινήσουν την οδήγηση”.

Οι οθόνες αφής θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο με τραβηγμένο το χειρόφρενο και το αυτοκίνητο τελείως σταματημένο.

“Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν την οθόνη αφής και όχι τον φωνητικό έλεγχο στην οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας, κάτι τέτοιο αποσπά περισσότερο την προσοχή του οδηγού. Συμπερασματικά, αν υπάρχει ανάγκη χρήσης των συστημάτων ενώ βρίσκεστε εν κινήσει, ο φωνητικός έλεγχος είναι μια πολύ ασφαλέστερη μέθοδος”.

Η ομάδα του aboutcannabis.gr σε κάθε περίπτωση προτρέπει όλους τους οδηγούς να οδηγούν απόλυτα νηφάλιοι και να μην έχουν κάνει ΚΑΜΙΑ χρήση, οποιασδήποτε ουσίας, φυτικής ή τεχνητής, πριν και κατά την διάρκεια της οδήγησης.

 

 

Team_aboutCannabis

info@aboutcannabis.gr